10 February 2009

HERBALIFE

Pernah tak terasa diri ni asyik penat aje, jalan pun slow pastu termengah-mengah. Pernah tak sedar diri ni berbadan besar tapi tak tau nak buat ape. Pernah tak exercise tiap-tiap hari n jaga pemakanan tapi berat badan tak turun-turun tapi makin bertambah. Pernah tak sakit gout ke kencing manis ke darah tinggi ke gastrik ke resdung ke tp bila makan ubat doktor tetap tak sihat-sihat. Saya pernah mengalami sebahagian daripada perasaan-perasaan di atas. Saya selalu rasa diri ni asyik letih aje, lesu aje..malas nak pergi kelas, jalan sikit dah semput, termengah-mengah. Dan saya jugak selalu main badminton paling kurang 3kali seminggu 1 atau 2 jam sehari tapi berat tak turun-turun jugak. Sampailah kakak, kak lidia saya suruh saya minum teh herbalife percaya atau tidak, dalam masa 2hari saya boleh jalan laju tanpa rasa semput even bestfren saya pun sedar dengan perubahan saya yang boleh berjalan sebelah dia tanpa kena tinggal. Itu baru teh aje..belum lagi the whole set herbalife. Haa...kakak saya yang sulong, kak dora berbadan besar..percaya atau tidak, 3 minggu selepas dia makan satu set herbalife, ukuran seluruh badan dia berkurangan sebanyak 83cm dan selepas 5 minggu dia berjaya menurunkan berat badan sebanyak 5.2kg. Lagi kawan abang ipar saya, abang Eizu dia mempunyai masalah gout yang serius. Setiap minggu sekurang-kurangnya dia mengambil MC untuk 1 hari gara-gara sakit gout. Dia berjalan pun dulu dengan cara menyeret kaki tp lepas dia amek produk herbalife alhamdulillah kaki dia dah bertambah pulih, dah bleh berjalan seperti manusia sihat yg lain dan secara tak langsung dia dapat mengurangkan berat badannya sebagai bonus. Bapa saya menghidap penyakit kencing manis yg sangat teruk sampaikan kami sedih lihat keadaan dia dan muka dia yg menunjukkan dia sakit. Percaya atau tidak selepas sehari dia minum teh herbalife, alhamdulillah dia nampak sihat dan ceria dan bertenaga. Hebatkan produk yang bernama HERBALIFE ni? tapi.....ape tu HERBALIFE? haaa...jangan salah anggap herbalife ni sebagai ubat atau supplement, tetapi herbalife adalah MAKANAN yang mengandungi 55 jenis nutrisi, 18 jenis asid amino, serat dan herba. Herbalife bukan sahaja untuk menguruskan badan. Produk ini juga bleh menambahkan berat badan dan juga maintain berat badan. Berdasarkan contoh-contoh diatas, herbalife kedengaran seperti boleh menyembuhkan penyakit bukan? Tidak, pihak herbalife tidak mendakwa bahawa produk ini boleh mengubati apa jua penyakit tetapi secara logiknya, apabila anda memberi semua nutrisi yang diperlukan badan oleh badan secara HARIAN, tubuh anda akan berfungsi secara normal dan mengubati diri sendiri secara natural. Produk Herbalife bukan sahaja untuk kesihatan dan pengurusan berat badan, tetapi Herbalife juga mempunyai produk nutrisi luaran seperti penyeri kulit, penjagaan rambut, skin activator dan berbagai-bagai lagi produk fizikal luaran. LOOSE WEIGHT NOW, ASK ME HOW.

kak lidia, me, kak dora and tom from hongkong
kak lidia n her coach, kak fauziah (percaya x dia ni dah 46thn)

kak fauziah n 2 more people from london weight management who prefer herbalife than LWM

see the button badge!

part time health consultant. Jom timbang!

19 comments:

Anonymous said...

mcm maner nk dpt ni??

adnaezsis said...

nak dapat ape mh?
nak turunkan berat badan?
jom conference dengan sy kt ym..
add sy utk maklumat lebih lanjut
adnaezsis89@yahoo.com
=D

Unknown said...

wakakaka... mmg smngt nih! lakukan yg terbaik adnaezsis! heee.. oo.. akak sndiri buat baru semnagat ye. hahha.. jooooom...

adnaezsis said...

mmg ah...
amacam??
nak cube produk dia x??
ko kne cube produk dia...
dptkan result dia...
n bile dah ade result...
dah ade experience perubahan dia...
baru kite ceburi bisnes dia...

Unknown said...

haah... tp stail sama. utk bekerja dlm satu company, tidak sepatutnya kita diwajibkan membeli produk (beli pakej2 laa...). dah menyalahi etika pekerjaan. browse di zaharuddin.net utk info lanjut...

wah! dah aku pulak. haha..

persiapkan dirimu. banyak pertanyaan bakal bakal dikeluarkan olh org2 sekelilingmu..

aku sebahagian daripada mereka. hee...

adnaezsis said...

tp bagi herbalife pulak berbeza jo...
ko jgn mix up dgn org lain punye bisnes...
motto kte ialah
USE the product,
WEAR the button badge,
TALK to people.
biau aku translate kt ko..
GUNA produk supaya ko bleh menceritakan pengalaman ko yg sebenar dgn produk ni
PAKAI butang menandakan ko berbangga sebagai seorang pelanggan yg dah berjaya dgn produk ini maka secara xlangsung bermulalah perniagaan ko
CAKAP dgn org rmai tentang pengalaman ko dgn produk ni

aku terangkan kt ko knp ko kne GUNA produk ni...
esk2 bile ko buat bisnes...
org dah berminat...
tetbe customer ko tnye...
" ko pernah cube ke? "
tp pada hakikatnya xpernah cube langsung...
maka customer ko pun malas nak layan ko sbb berdasarkan testimoni je xcukup kukuh...
herbalife xpaksa org utk membeli produk dia...
tp herbalife jugak mintk org rmai hormat pada company n ikut etika mereka dimana ko perlu menggunakan produk dl...
bile dah dpt result dgn produk ni misal kate ko berjaya turunkan berat badan sebyk 10kg slame sebulan...
barulah ko mula bergerak sebgai ejen herbalife...
n percayalah cakap aku...
kalo kate ko berjaya turunkan berat badan...
org nampak perubahan ko...
secara xlangsung dia akan tertarik n bertanye pada ko ape yg ko gune utk kuruskan badan...
n bg org mcm ko yg byk soalan nak ditnye...
aku rs lg baiknye kalo ko g herbalife pnye talk minggu dpn kt ipoh...
ape yg ko rs kurang puas hati...
ko trus jumpe big bos aku...
n dia akan tolong jawab soalan ko satu per satu sebab dia lebih arif tentang herbalife...
aku baru je mule herbalife ni..
maseh berhingus...
=)

adnaezsis said...

kalau betul kate ko etika pekerja tu...
tak semestinya wajib membeli produk..
knp bioteam dl...
dia suruh kte beli produk dia yg berharga rm2000++???
bukankah itu wajib?
kalo ko just nak masuk tp xbeli xboleh kan?
ko nak xnak ko kne beli produk dia yg berharga rm2000++ dimana aku rs produk dia adalah produk yg xpernah bagi aku kesan dr segi kesihatan walhal herbalife hanyalah rm380 utk produk kesihatan bernutrisi...
bioteam pnye produk especially kopi...
lebih menyebabkan kte mudah terjebak pada kencing manis..
herbalife pulak membantu sistem badan kte utk mengurangkan penyakit yg kte hadapi...
ko bygkan bapak aku kencing manis kronik...
gula dia dah sampai 23...
sekali makan ubat ade 11biji...
alhamdulillah jo...
lepas dia amek herbalife punye teh...
dia dah xdepend on ubat n kandungan gula dia dah mule menurun...
bygkan dah 2minggu dia xmakan ubat lgsg n dia nampak lebih ceria n sihat sebelum dia amek teh herbalife...
org sekeliling nampak perubahan dia..
org tnye dia " wah burn..ko dah nampak berseri2 dah skarang...apsal ek? "
secara xlangsung bisnes dia dah bermula jo...
dia xyah kejar org...
org yg tnye dia...
ko sedar x kenpa ko kne gune produk dl...
n skarang ni dlm bisnes herbalife...
niat ko mesti ikhlas n suci...
jgn buat bisnes ni kalo ko pandang kan duit aje...
niat tu mesti btul...

Unknown said...

perkara yg sama tetap berlaku. mana pun pusing ayatnya, akhirnya kita MESTI membeli produk.

adakah org yg jadi promoter laptop pakai laptop tu? printer? kasut? tak perlu rasanya. cukup dgn maklumat dan fakta.

Hahaha.. aku saje jea.. nak menjana minda dan melihat idea org2 'bisnes' ni mnjwb soalan. mngimbau kenangan silam.. Hahaha..

jgn risau.. ak sokong je. biasa dgr tak, "nanti ko dah kaye jgn lupe lak kat aku..". Hahaha...

ak nak gunelah balik kat ko. Ngeee... org melaka skg tgh bisnes kuat. kawan ak nu.. buat speedenergy.org.

Plannya mngancam ktanya. modal RM260, taja 2 org dpt RM350 & infiniti level. waa... oh.. tak2.. tak sama dgn bisnes ni laa.. saje je gtaw psl kwn ak tu. Makmun.. makmun.. hee..

adnaezsis said...

mungkin ko maseh xpercaya kan pada keberkesanan produk ni pada sume org yg menggunakannye...
percaya atau tidak itu terpulang pada kau...
tp kalo ko nak testimoni lg...
akan bg lg sorg...
ko g kat column belah kiri..
carik "LINKY LINK" pastu ko carik "abang eizu"
ko g blog dia...
tnye dia pengalaman dia dgn herbalife...
aku rs aku terpaksa mengheret ko ke bengkel herbalife ah...
21 Feb kt Sri Malaysia Ipoh
hope to c u there...

Unknown said...

aku buat ke Bioteam? Heee...

tak jadikan.. satu saat boleh menjadikan kita matang. dan matang menjadikan pendpt kita berbeza dari satu saat ke satu saat yg lain. bkn tak tetap pendirian, tp BERFIKIR.. jgn marah taw... ini diskusi. mmg ada prons n cons. kena terima..

haa.. jadi skg ak wat ap? ak xde le buat benda2 berkaitan benda2 gitu lagi. =)

@ herbalife sihatkan ayahmu?
heee.. satu lagi kena sentiasa benarkan dalam hati. herbalife adalah asbab. dan Allah penyembuh segalanya... asbab blh jd pada bioteam dan blh jd herbalife.. dan syukurnya Allah mmilih herbalife sbg asbab. jadi jgn silap utk berterima kasih.. pada Allah dan bukan pada herbalife... INFO RINGKAS ERA. waeceaaa...

Unknown said...

wawawawaa!!! panas3! hahaha.. ko kene berterima kasih kat ak taw kalai satu hari nanti, blog ko masuk TV. membicarakan bisnes herbalife. hahaha.. wooo.. blh naik trafik blog ko weyh. nak beralih pada web? gtaw ak kay? heee....

adnaezsis said...

tp jo...
aku terigt kan ko aritu dah mule naik berat badan...
n niat aku nak tolong ko n aku nampak bisnes ni lebih mulia drpd yg pernah aku jumpe sebelum ni...
ntah la...
org laki ni degil dia lain ckit...
ko blum cube produk ko blum tau keputusan dia...
well...
kalo ko xnak cube...
aku xrugi ape2 pun...
malah aku lebih suke...
aku dpt menjana pengalaman...
n yg dlm kerugian ialah ko...
sbb ko xtau keajaiban herbalife ni...
n seperti ko kata...
org yg jual laptop..
itu adalah bende yg lain...
itu ko search kt internet...
ko tau spec dia...
ko tau ko xrugi pape kalo ko beli unless kne tipu la...
tp perniagaan2 seperti ini..
uptrend,bioteam,mayfirst,cosway,zhulian,herbalife...
bile ko approach je...
xsume org percaya wlaupun ko menjaja gamba kau yg 2bulan lepas kelihatan gempal dan sekarang ko dah kurus...
xsume org akan percaya...
aku dah pernah jumpe customer macam tu...
sbb ape?
sbb dia xknal sape ko...
dia xtau benar ke x yg ko gemuk gtu dl...
n dia rskan yg kte ni mempunyai skrip yg perlu dihafal utk menarik pelanggan...
haaa...
ko nampak x perbezaan dia skarang?
direct selling dgn bisnes kedai adalah dua benda yg sgt berbeza...
org xpercayakan direct selling...
org lebih percayakan bisnes yg ade kedai...
kalo aku bukak kedai herbalife...
insyaallah...
aku rs aku lebih mudah kaya...
aku xyah gune produk dia pun...
aku tayangkan aje kt kedai aku...
org dtg...
org tgk...
berminat n beli...
kalo xminat xpe...
tp direct selling...
rakyat sekeliling sgt tkt dgn direct selling...
sbb byk direct selling yg sebelum dah membusukkan name direct selling yg suci tanpa sebarang penipuan...
ko nampak x gambr aku tu...
ade 2 org pekerja LONDON WEIGHT MANAGEMENT yg lari drpd LWM n join herbalife...
knp??
sbb herbalife adalah produk yg paling munasabah...
ada x diet plan yg suh ko makan lunch?
xde kan?
ko tau x...
kalo nak kurus dgn herbalife...
kalo ko xmakan nasi d whole day n hanya makan herbalife pun...
insyaallah aku katakan...
berat badan ko xkan berjaya turun..
ko perlu makan...
haha...
xpernah dgr kan diet plan yg suh kte makan nasi...
aku sendiri terkjut...
sbb kakak aku yg 1st tu...
dia mmg crius ms mula2...
xmo makan nasi langsung...
tp berat dia turun ckit je berbanding dgn bila dia makan lunch...
bandingkan jo...
xsume bisnes adalah sama...
tiap2 bisnes yg dilakukan mst ade strategy tersendiri...
samaada tulus atau x...
itu terpulang la...
yg aku tau kami herbalife dah ade 60juta pelanggan yg berpuas hati..
gerenti puas hati...

Unknown said...

eeee... panjang sangat! maleh bace. huhu.. oklah! ak join. =)

adnaezsis said...

yes mmg btul cakap ko...
atas pertolongan allah...
segala yg xmungkin boleh terjadi...
tp kalo kite xberusaha mencarik produk yg btul...
dah tentu kte xkan sihat...
btul x?
n aku percayakan produk ni adalah produk yg bersertakan allah...
sbb ade sorang hamba allah ni..
dia sukses dlm bisnes herbalife ni..
so dgn keuntungan dia yg ribu riban..
dia bawak mak bapak dia menunaikan ibadat haji
kt madinah...
ade seorang datin berminat dgn bisnes herbalife dia..
datin tu sakit kaki n xleh jalan...
diminta pulak hamba allah ni urutkan kaki dia...
bila azan dilaungkan...
tetbe keajaiban berlaku...
dia dah pulih n terus dia sponsor hamba allah ni bayarkan hotel dia n trus beli 16kotak herbalife drpd dia...
masyaallah...
wallahua'lam...
xsalah mencuba kan?

adnaezsis said...

eeee...
pemaleh btui hang ni...
pnat aku type...
wajib baca!
hahaha

Unknown said...

eh.. tak salah.. tak salah.. yea3.. adik ak dah pandai cakap. yea3.. hee.. haa.. tau pn ko. pandai pn ko melawan skg ea. dlu.. bkn men. tak paham sane. xphm sini. haha..

die kene buat dulu beb.. bru Allah bagi faham. btl x? dah rasakan skg? hee..

nga3... tahniah adikku. smngt pkl 3 pagi. ke3..

adnaezsis said...

haaa...
samelah dgn produk herbalife...
ko kne gune dl...
barulah dgn izin allah ko faham kenape perlunye gunekan produk dahulu....
mwahahaha...amcam...
nak join x 21feb ni?

Unknown said...

xnk =))

adnaezsis said...

cih....
xnak sudah...
soalan2 yg ko nak tnye tu...
mungkin terjawab dgn lebih teratur...
hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...